Geen twijfel over je prijzen!

Deze week had ik een kennismakingsgesprek met een ondernemer die mij al enige tijd volgt. Hij voelde een sterkte aansluiting tussen mijn methode en zijn coach-wensen. Het werd dan ook een leuk geanimeerd gesprek, waarin bleek hoezeer hij vindt dat hij bij mij aan het juiste adres is.

Afsluitend verifieerde hij de prijs van mijn jaartraject. Soms vragen mensen me die te onderbouwen, zodat ik daar al mee begon. Ik vind het namelijk heel normaal om inzage te geven in de opbouw van mijn werk en met name in de resultaten die klanten mogen verwachten.

Dat toelichten bleek in dit geval niet nodig. Mijn gesprekspartner zei bondig: ‘Ik vind het stoer, die prijs. Dat wil ik wel van je leren!’

 

Wat een heerlijke insteek, vind je niet? Mijn klant -want hij en ik gaan een jaar samenwerken- is een JONGE mannelijke ondernemer van 70 jaar. Dat hij jong is van geest, bleek onder meer uit iets wat hij zei: ‘Ik wil veranderen, ik wil heel graag mezelf verbeteren.’ En een van de resultaten van dat verbeteren zal zijn dat hij leert om betere prijzen te vragen voor zijn werk. Want deze man heeft een enorme ervaring in zijn vakgebied en zodoende een expertstatus van heb ik jou daar, die nog veel meer beloond mag worden!

Snap je? Klant vindt coach, coach vindt klant. Vanuit vertrouwen ontstaan kloppende dingen.

Dus mocht je ondernemer zijn en nog ergens schroom voelen over de prijzen die je vraagt: dat hoeft niet! Neem een voorbeeld aan mijn klant. Wanneer je aanbod klopt en je biedt absolute waarde voor je klanten, willen ze van je leren hoe je dat doet: waarde creëren die die prijs mag dragen.

Ik zeg altijd: ‘Ik doe mijn werk met zoveel liefde en ik doe het zo verdomde goed, dat een cliënt in principe niet meer terug hoeft te komen na een jaar. Hoogstens voor een kop koffie en hier en daar wat puntjes op de i tijdens een opfrisgesprek.’

En daar sta ik voor. Mijn methode Van jammer naar YES! zorgt voor een fundamentele en blijvende transformatie. Meer info: Van jammer naar YES!

Terug